Strepen op het tv-scherm

Controleer de kabels

Heb je last van strepen op het tv-scherm? Controleer dan als eerste de kabels door de volgende stappen te volgen:

  1. Controleer of de kabels van aangesloten apparaten, zoals een spelcomputer, stevig zijn verbonden aan de tv.
  2. Controleer vervolgens de kabels op knikken of andere beschadigingen.
  3. Vervang de kabels als ze beschadigd zijn.
Sluit de kabels opnieuw aan

Haal de kabels van de aangesloten apparaten uit de tv en sluit ze na enkele seconden weer aan.

Benieuwd waar alle aansluitingen voor zijn? Lees dan het artikel: TV-aansluitingen.

Voer een soft reset uit

1. Zet de tv uit met de afstandsbediening.
2. Haal de stekker van de televisie uit het stopcontact.
3. Wacht 2 tot 3 minuten en steek de stekker terug in het stopcontact.
4. Zet de tv aan en controleer of het beeld weer normaal is.
5. Als er nog steeds strepen op het scherm staan, start dan het kastje van je televisieprovider opnieuw op.

Controleer de software

Verouderde software kan problemen veroorzaken. Zorg er daarom voor dat de nieuwste versie is geïnstalleerd. Is dit niet het geval? Update de software dan volgens de handleiding van de tv.

Houd de ventilatieopeningen vrij

Zorg ervoor dat er geen voorwerpen voor de ventilatieopeningen staan. De tv kan anders zijn warmte niet goed afvoeren en raakt oververhit.

Zet de tv terug naar fabrieksinstellingen

Hebben de andere stappen niet geholpen? Reset de tv dan volgens de gebruikshandleiding naar de fabrieksinstellingen om problemen met instellingen of software op te lossen. Let op: alle persoonlijke instellingen worden hierdoor verwijderd.

Neem contact met ons op

Gaan de strepen op het tv-scherm niet weg na het doorlopen van het stappenplan? Vraag dan hieronder een servicebezoek aan.

Servicebezoek aanvragen

Product toegevoegd aan bestelling

Naar huidige bestelling
Verder winkelen